Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Trein en bier

Posted by Treinjan op 23/07/2017

Daar ik sinds enige tijd de leeftijd heb bereikt dat ik in aanmerking komt voor “vrije”-reisdagen met de trein kan ik eenmaal per twee maanden (plus nog een zevende keer in het jaar) beschikken over een zeer goedkope dagkaart. Twee kaarten heb ik vlak na elkaar benut, geheel of gedeeltelijk met een bierig aspekt.
Donderdag ging de reis eerst naar Goes voor middageten en bierproeven bij Slot Oostende, op loopafstand van het station. Een biermenu met bijpassend bier bij soep en hoofdgerecht. Op de terugreis een tussenstop bij Brouwerij Noordt in Rotterdam, die sinds kort ook een eenvoudig proeflokaal heeft. Twee bieren geproefd en enkel flesjes meegenomen, de brouwerij ligt bijna aan de Rotte met een tramhalte op 100 meter loopafstand.
Drie dagen later een reisje naar Venlo voor een familiebezoek. Op de terugweg in Den Bosch uitgestapt en naar de plaatselijke Thornbridge-tap gewandeld. Ik kwam binnen in een net min of meer leeggelopen zaak, kon dus in alle rust mijn bier- en etenskeuze maken. Een bier uit de handpomp, twee andere van het vat. Gezien de korte afstand tot het station een adres om te onthouden. Dat je onderweg de Maaslandstraat oversteekt had gelukkig geen gevolgen voor de bierkwaliteit (s,cnr).

Geef een reactie

