Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Winterbierfestivals (4): Leiden

Posted by Treinjan op 30/01/2017

De tweede editie van een festival bij Scheltema, georganiseerd door Bierwandelingen Leiden en Proeverij Op eigen wijze. Organisatorisch was er het een en ander verbeterd: alle bieren voor 1 munt (t.w.v. € 2,50), nu uit een kleiner glas (overigens zonder maatstreep, tests met maatbeker geven een volume van 12-15 ml, afhasnkelijk van de schuimkraag). In de voorverkoop was een startpakket 10 euro, met glas en 2 munten, je kon meteen ook extra munten bestellen), aan de zaal was je € 12,50 kwijt, het glas werd daarbij gewaardeerd op € 2,50. Als ik goed geteld heb 15 brouwerijen (16 volgens het boekje, maar ik miste er 1) en ruim 50 bieren, genoeg mogelijkheden voor een middag.
Wel blijft één probleem: door alle bierstands in 1 ruimte te koncentreren is het daar steeds zeer druk en warm, elders zijn de omstandigheden wat beter maar kan je geen bier krijgen. Niet veel meer dan een uur na aanvang was het moeilijk om de stand van je keuze te bereiken en een gesprek met de tapper zat er ook al nauwelijks meer in. Ik vond het gewoon (veel) te vol, dus toen mijn muntjes op waren heb ik de frisse lucht opgezocht.

Geef een reactie

