Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Winderig reisje naar Altbier & Co

Posted by Treinjan op 06/12/2013

Een reis met hindernissen, die echter alle overwonnen werden. Eerst via Utrecht – Eindhoven naar Venlo, want de normale route via Den Haag – Breda was versperd door een stroomstoring. In Venlo een boterhammetje gegeten bij familie (en even bijkletsen natuurlijk), dan via Mönchengladbach naar Rheydt, daar de bus naar Korschenbroich. In de winkel van de Bolten-Brauerei even ingeslagen: Hoch%iges, confituur, chutney en bier (geen mosterd ditmaal). De beheerder van de winkel is een muntenverzamelaar en ik kan hem verblijden met enkele bizondere Nederlandse 2-euromunten. Met de volgende bus naar het station van Korschenbroich en met de S-Bahn naar Düsseldorf. Ik wilde een hapje gaan eten in het Schumacher Stammhaus aan de Oststrasse, maar dat is geheel gereserveerd (“Geschlossene Gesellschaft”). Bier kopen kan wel, dus met een wederom zwaardere tas terug de U-tram in en door naar de Bolkerstrasse. Ook Im Goldenen Kessel (Schumacher) puilt uit, daarom overgestoken naar Zum Schlüssel waar ik nog wel een plekje vind. De Alt is zeer doordrinkbaar en een prima begeleider van Leberkäs mit Ei, Bratkartoffeln en Grüne Bohnen mit Speck (“Stadtschreiber-Schmaus”). Terug op het station zie ik dat het treinverkeer aardig ontregeld is, de ICE die ik voor de terugreis had willen benutten rijdt niet. Met die mogelijkheid had ik al rekening gehouden, dus gaat de terugreis wederom via Venlo, probleemloos, maar wel trager.

Geef een reactie

