Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Whisky festival Den Haag 2013

Posted by Treinjan op 15/11/2013

Eigenlijk kan ik gewoon mijn verslag van twee jaar geleden hier (grotendeels) herhalen:

Je komt binnen via een tent waar de garderobe is ondergebracht, teneinde wat ruimte te winnen, de Grote Kerk is in weerwil van de naam wat kleiner dan de Leidse Pieterskerk. Deze ruimte is ook heel sfeervol, en tijdens de vrijdagmiddagsessie is het er goed toeven, ik vraag me af of dat tijdens de andere sessies met een veel groter aantal bezoekers ook zo zal zijn. Er is heel wat gratis te proeven, maar dat verschilt enorm van stand tot stand, bij sommige is vrijwel alles gratis, bij andere vrijwel niets. Betaling gaat met zogenaamde drams ter waarde van 1 euro. Natuurlijk zijn er ook weer wat stands met etenswaren, met kleding, van tijdschriften en verenigingen.
De toegangsprijs is al stevig, voor de vrijdagmiddagsessie nog meer, maar doordat je een stel drams krijgt en een drietal hapjes (een kaasschoteltje, een broodje gerookte zalm en een pie) ben je eigenlijk niet echt duurder uit; de werkenden onder ons moeten dan natuurlijk wel kunnen regelen dat ze vrij zijn. Op deze manier vind ik dit een leuk festival om te bezoeken, de drukte van de andere sessies wil ik graag vermijden.

In een rustig tempo genoten van een stel whiskies, wel had ik de indruk dat je in het algemeen voor meer whiskies moest bijbetalen dan 2 jaar geleden. De selectie was hier en daar een heel andere, zo heb ik ditmaal enkele Taiwanese whiskies kunnen proeven, zeer de moeite waard. Verder wat fudge en marmelade ingeslagen en nog enkele andere aankopen gedaan (slechts 1 boek trouwens!). Een welbestede middag.

Geef een reactie

