Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Hét bokbierfestival

Posted by Treinjan op 31/10/2010

Begonnen op de vrijdagmiddag aansluitend op symposium en brouwersuurtje (zie voorgaand bericht), maar al spoedig werd het te druk. Wel nog heel veel vrienden en bekenden gezien, voorzover ze niet ook al bij het symposium waren. Zaterdag even na twaalven verder met proeven als het nog rustig is. Dankzij een zitplaats in de relatief stille Amvest-zaal kan ik doorgaan met proeven in een kalm tempo, terwijl de grote zaal vanaf zo’n uur of drie steeds voller wordt. Omstreeks vijf uur is er bijna geen doorkomen meer aan en vind ik het welletjes. Hoewel oorspronkelijk niet gepland ben ik uiteindelijk ook zondag nog een paar uurtjes geweest, zodat ik ook persoonlijk kon vernemen welke bieren als beste uit de keuring waren gekomen. Daarbij zijn er drie categorieën gehanteerd: gewoon bokbier, zwaar bokbier (dubbelbok) en speciaalbok (o.a. rookbokken). De zaal is nu goed gevuld, maar lang zo druk niet als zaterdag. Ik blijf na de prijsuitreiking niet lang meer hangen, want het verzadigingspunt lijkt bereikt, niet zozeer qua alcohol, maar vooral qua smaakindrukken. En mijn gehoororganen hebben ook hun grenzen. Desalniettemin een leuk en interessant bokbierweekend.

Geef een reactie

