Bier & Trein

boten, cider & wijn

Noord-Hollands bierfestival 2010

Posted by Treinjan op 28/02/2010

Pas de tweede keer in Dans/partycentrum Verbiest, en alweer de laatste op deze plek, het gebouw is verkocht en krijgt een geheel andere bestemming. Uitsluitend “brouwerijen” gevestigd in de provincie Noord-Holland, ruim een dozijn in getal, en bij mekaar zo’n drie dozijn bieren. Alles te proeven in een nieuw model glas, dit ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van Pint Regio Noord-Holland. De verdeling van de stands over twee verdiepingen leidde zo nu en dan tot een ongelijke verdeling van de bezoekers, zodat het op de ene verdieping rustig leek, op de andere juist erg druk. Op beide verdiepingen een glazenspoelservice: je geeft je glas af en krijgt onmiddelijk een schoon exemplaar mee, een goed idee naar mijn mening. Ondanks het slechte weer werd het festival goed bezocht, en was voor mij vooral interessant door de drie proeverijen van bier en spijs: bier en vis/schaaldieren, bier en kaas, bier en chocola. Ik hoop dat de vereniging een geschikte nieuwe lokatie vindt en daar op de ingeslagen weg voortgaat.

Eén reactie to “Noord-Hollands bierfestival 2010”

  1. […] 1,75, zes munten voor een tientje. De proefglazen waren al bekend, en de glazenspoelservice was er twee jaar geleden ook al. Vorig jaar kon ik niet van de partij zijn, dus de ruimte was nieuw voor me. Een grote zaal […]

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.