Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Altstadt Düsseldorf

Posted by Treinjan op 21/02/2010

Het was hoog tijd om weer eens bij mijn tante in Venlo langs te gaan, en het kwam natuurlijk nog mooier uit dat de kerstbier-OBERs een daguitstap naar onder meer Düsseldorf gepland hadden. Dus zaterdagmorgen  met de OV-fiets omlaaggezoefd naar het station en met een overstap in Mönchengladbach naar Dusseldorp, tram naar de Altstadt. De eerste Ausschank die je tegenkomt is dan Im Goldenen Kessel van Brauerei Schumacher, en daar was het gezelschap al aan zijn derde (vierde?) glas Alt, ze waren al bij Zum Schlüssel geweest, die zit een paar meter verder aan de overkant van de Bolker Straße. Om 12 uur werden we verwacht bij Uerige, en we waren stipt op tijd. Eerst een bier, dan een uitgebreide rondleiding, dan eten (Haxe!) met meer bier, ook Weizen. Iedereen krijgt aan het einde van de rondleiding ook nog een tas met een fles Alt, een glas, een set viltjes en twee brochures over de brouwerij.
Daarna heb ik afscheid genomen, de rest ging vervolgens naar het biermuseum van Martens in Bocholt (Belgisch Limburg), ik was van plan om naar Coesfeld in Westfalen te gaan (en daarna via Enschede naar huis), maar daar stak de DB een stokje voor. Omdat er op dat moment geen treinverkeer richting Duisburg mogelijk was besloot ik mijn plannen te wijzigen, ben terug de stad ingegaan, wat rondgekeken (boekhandels, altijd riskant, maar ik heb me kunnen inhouden), en dan alsnog naar Zum Schlüssel om daar het bier ook nog te proeven. Tenslotte naar het Stammhaus van Schumacher aan de Oststraße, aan de rand van de Altstadt en op loopafstand van het Hbf. Daar ook nog een hapje gegeten, en terug naar het station, dan via MGB naar Venlo en door naar huis.

Geef een reactie

