Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Kempisch Bierfestival

Posted by Treinjan op 28/09/2008

Het festival van Onder ’t Schuim [Zythos] in Geel staat en stond bij mij goed aangeschreven. Niet in de laatste plaats omdat zolang ik me kan herinneren dit festival altijd gescheiden ruimtes had voor rokers en voor echte proevers. Tegenwoordig is dit geen onderscheidend criterium meer, maar het blijft een van de toppers van het jaar: grote bierselectie (circa 120), vaak bizondere dingen, perfecte proefomstandigheden (ook geen muzak), volledig gratis toegang en een altijd prettige sfeer.
[Even tussendoor: een buslading Noord-hollandse PINT-ers bezocht het festival eveneens op zaterdag. Ze mochten op het podium zitten – kennelijk om ze eerst even goed in de gaten te kunnen houden, je weet per slot van rekening maar nooit met Ollanders en groupe!]
Ik heb nog even teruggezocht, dit festival bezocht ik voor het eerst in 1999, dan weer in 2001 en sindsdien elk jaar, dus dit was mijn negende editie. Het festival beleefde echter al 21 edities… Chapeau, dames en heren!

Geef een reactie

