Bier & Trein

Bierreizen, bierfestivals en meer

Bokbierfestival Amsterdam

Posted by Treinjan op 29/10/2007

Bezocht op zondag 28 oktober ’07. Vorig jaar besloot ik mijn verslag met de opmerking: “Als er volgend jaar niets verandert heb ik mijn recensie al klaar: Flut. 3.”. Gelukkig was er iets veranderd: een behoorlijke rook- en “muziek”-vrije ruimte, namelijk de zaal direkt links van de ingang. In deze ruimte is een (kamer-)muziekzaal met glazen wanden, waar in de loop van de drie dagen alle bieren geproefd en beoordeeld zijn door panels van bierkeurmeesters en ervaren proevers. Volgens mijn eigen waarnemingen en volgens wat ik van vrienden en bekenden gehoord heb was het gemiddelde niveau van de bieren zeker hoger dan voorgaande jaren, hoewel volgens mij de beste bo(c)kbieren nog steeds uit Duitsland komen. In de grote zaal bleef het festival zoals voorheen rokerig en luidruchtig. Oordeel: 5.

Geef een reactie

